လြန္ခဲ့တဲ့
ရက္အနည္းက ကုုမၺဏီႀကီး တစ္ခုုက ကၽြန္ေတာ့္ကိုေခၚျပီး နာရီေတာ္ေတာ္ႀကာ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။
အေႀကာင္းကေတာ့ social media marketing department ကိုု စတင္ပံုုေဖာ္ဦးေဆာင္ေပးဖိုု႕ပါ။
ျမန္မာႏိုုင္ငံ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းစိမ္းေနေပမဲ့ ကုုမၺဏီ အေနနဲ႕ေတာ့ အေတာ္ကိုု ေရွ႕ေျပး
စဥ္းစား ႏိုုင္မႈလိုု႕ ဆုုိရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ဦးေဆာင္ႏိုုင္တယ္မွန္ေပမဲ့
recruiting မွာေတာ့ အေတာ္ ဒုုကၡေရာက္မွာကိုု ခ်က္ခ်င္း ေတြးမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တိုု႕ဆီမွာလည္း
social media ကိုု သံုုးသူသက္သက္ေတြသာမ်ားျပီး အသံုုးခ် သူက နည္းေန ေသးသလိုု ၊ အသံုုးခ်နည္းကိုု
မသိေသးတာ လိုု႕လည္း ေျပာလိုု႕ရပါတယ္။
ဒီလိုုနဲ႕
ေဆြးေႏြးမႈအျပီး အျပန္လမ္းမွာ social media ေတြကေျပာင္းလဲေပးလိုုက္တဲ့ ကိစၥ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုု
ေတြးလာ ခဲ့ပါတယ္။ စီးပြားေရး ၊ လူမႈေရး ၂ ခုုလံုုးကိုုေပါ့ဗ်ာ။ စီးပြားေရးမွာ လူတိုုင္းနဲ႕
မဆိုုင္ေပမဲ့ လူမႈေရးမွာေတာ့ လူတိုုင္းပဲ ေျပာင္းလဲမႈမွာ ပါဝင္ေနျပီးပါျပီ။ ဘယ္ေနရာ
ေျပာင္းလဲသြားလဲ အလြယ္ဆံုုး ႀကည့္ခ်င္ရင္ေတာ့ စားေသာက္ဆိုုင္ေတြမွာသာႀကည့္ပါ။
၁၀ ႏွစ္လိုု႕
မဆိုုပါနဲ႕ ၅ ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္တုုန္းက စားေသာက္ဆိုုင္က ထမင္းဝိုုင္းက မိသားစုုေတြ ၊
သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရယ္ေမာ ေျပာဆိုု ေနတာေတြ ေတြ႕ရာကေန အခုုဆိုုရင္ေတာ့
ဖုုန္းနဲ႕ မ်က္ႏွာအပ္ထားတဲ့သူေတြကိုုပဲ ေတြ႕ရမ်ားမွာပါ။ တစ္ရက္ ကၽြန္ေတာ္ အလုုပ္က အျပန္
ဗိုုက္ဆာဆာ ရွိတာနဲ႕ ဆိုုင္မွာ ထမင္းဝင္စားေတာ့ ေငြေႀကးခ်မ္းသာပံုု ရတဲ့ မိသားစုု တစ္စုုရဲ႕
စားပြဲဝိုုင္းမွာ အေဖရယ္ ၊ အေမရယ္ ၊ သားရယ္ ၃ ေယာက္ စကားေတာ့ ေျပာေနႀကတယ္ ၊ ဒါေပမဲ့
မ်က္စိေတြကေတာ့ ကုုိယ္ပိုုင္ ဖုုန္း ကိုုယ္စီမွာပဲ ရွိေနႀကတာမ်ိဳးပါ။ စိတ္ေတာ့မေကာင္းစရာပါ၊
သိပၺံဆိုတိုုင္း မေကာင္းဘူးလိုု႕ အဖြား ခဏခဏ ေျပာဖူးတာကိုုလည္း သြားသတိရမိပါတယ္။ ဒီပံုုအတိုုင္းဆိုုရင္
ေနာက္ ၅ ႏွစ္ေလာက္ဆိုုရင္ လူေတြ Facebook ေပၚမွာပဲ Hi လုုပ္ႀက၊ အားေပးႀက လူခ်င္းေတြ႕ရင္
ဘယ္က စေျပာရမွန္းမသိ ျဖစ္လာမဲ့ပံုုပါပဲ။ ဒါကေတာ့ လူမႈေရးပါ။
စီးပြားေရးဖက္မွာေတာ့
ေကာင္းတယ္ ၊ ဆိုုးတယ္ မဆိုုသာေပမဲ့ လုုပ္ငန္းရွင္ေတြ အေနနဲ႕ေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈကိုု အမွီလိုုက္ႏိုုင္ရင္
ပိုုျပီးေအာင္ျမင္ႏိုုင္တာေတာ့ အမွန္ပါ။ Facebook ဆိုုတာ ငါနဲ႕ မဆိုုင္ဘူးလိုု႕ ေျပာလိုု႕
မရေတာ့တဲ့ အခ်ိန္လိုု႕ေျပာလိုု႕ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အထက္မွာ ေရးခဲ့သလိုုပဲ social
media ကိုု အသံုုးျပဳ သူေတြမ်ားျပီး အသံုုးခ်ႏိုုင္သူက ျပည္တြင္းမွာ နည္းေနပါေသးတယ္။
social media ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ကေတာ့ အလုုပ္လုုပ္ရတာ လြယ္ကူလာတယ္။ ေအာင္ျမင္ဖိုု႕လည္း
ျမန္သလိုု ၊ က်ရံႈးဖိုု႕လည္း ျမန္ပါတယ္။ ကိုုယ့္ရဲ႕ reputation ေကာင္းရင္ ေကာင္းသလိုု
တမဟုုတ္ခ်င္း နာမည္ ရလာႏိုုင္သလုုိ ၊ အမွားလုုပ္မိျပီ ဆုုိရင္လည္း ထိန္းမႏိုုင္ ၊ သိမ္းမရတဲ့
social media ေတြမွာ ရွင္းဖိုု႕သာ ျပင္ဆင္ထားရေတာ့မွာပါ။
ေကာင္းတယ္
ဆိုုတဲ့ ေနရာမွာ လုုပ္ငန္းငယ္ေတြ အေနနဲ႕ အကုုန္အက် မမ်ားပဲ လူတိုုင္းသိေအာင္ လုုပ္ႏိုုင္တာမ်ိဳးပါ။
ပစၥည္းအဆန္းအျပားေလးနဲ႕ ေစ်းေရာင္းတယ္ ဆိုုပါစိုု႕ဗ်ာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ေလာက္ကသာ ဆိုုရင္
ဖြင့္ျပီးထိုုင္ေနရတာမ်ိဳးပါ။ အခုုကေတာ့ social media ေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႕ လူတိုုင္း သိလာ
ႏိုုင္ပါျပီ။ စီးပြားေရးရဲ႕ trend ကေတာင္မွ အရင္က website တစ္ခုု မရွိမျဖစ္လိုုအပ္ရာကေန
အခုု ဆိုုရင္ website ရွိျပီး social media နဲ႕သာ ဆြဲေဆာင္ႏိုုင္မႈ မရွိဘူး ဆိုုရင္
အဲဒီ website ကိုု ဘယ္သူမွ လာမႀကည့္ေတာ့တဲ့ trend ကိုု ေျပာင္းလဲ သြားပါျပီ။ ဒဗလ်ဴ
ဒဗလ်ဴ ေဒါ့ ဘာညာ ဆိုုတာမ်ိဳး က က်န္ခဲ့ပါျပီ ၊ လက္မပံုုေလးနဲ႕ နာမည္ေလးတြဲထား မွ လူစိတ္ဝင္စားမႈကိုု
ပိုုရမွာပါ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုုင္ငံ လိုု႕ ေျပာလိုု႕ ရပါတယ္။
ဘယ္လိုုေႀကာင့္ဆိုုတာကေတာ့
လူတိုုင္းကြန္ပ်ဴတာ အသံုုးမျပဳႏိုုင္တဲ့ အခ်ိန္ကေန ၊ လူတိုုင္းနီးပါး မိုုဘုိင္း သုံးလာႏိုုင္တဲ့
ကြာဟမႈႀကီးတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေႀကာင့္လိုု႕ ကၽြန္ေတာ္တစ္ကိုုယ္ေရ အျမင္နဲ႕ သံုုးသပ္ မိပါတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာဆိုုတာ မလိုုေတာ့ပဲ မိုုဘိုုင္းနဲ႕ သြားရင္း လာရင္း အခ်ိန္ကစလိုု႕ မိုုဘုုိင္းဖုုန္းနဲ႕
မ်က္ႏွာ အပ္ထား လာျပီ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တိုု႕ ျမန္မာ ႏိုုင္ငံမွာလည္း စီးပြားေရး က႑
တစ္ခုုအတြက္ ဒီ social media ႀကီးကိုု ပစ္ခါထားမယ္ ဆိုုရင္ေတာ့ ေနာက္က် မက်န္ရင္ေတာင္
အမ်ားထက္သာဖိုု႕ အခြင့္အေရး တစ္ခုုေတာ့ ဆံုုးရံုႈးလိုု႕ ေနပါျပီ။
ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႕အတူ
ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုုအတြက္ social media ဆိုုတာကိုု အသံုုးခ်ႏိုုင္တယ္ ဆိုုတာေလးကိုု ေစတနာ
အရင္းခံနဲ႕ အသိေပးလိုုက္ပါတယ္ဗ်ာ။
(နည္းပညာဗဟုသုတရရွိေစရန္
တူေလး-နည္းပညာသတင္းမ်ားမွ ၿပန္လည္မွ်ေ၀သည္။)
အစိမ္းေရာင္မင္းသား(ေဆာ့၀ဲၿမဳိ့ေတာ္)
0 comments:
Post a Comment